1. Připravenost nemovitosti
Uklizený byt je samozřejmostí, pojem homestaging by vám při prodeji nemovitosti neměl být cizí, protože Vám pomůže odosobnit nemovitost a připravit ji tak, aby byla atraktivní pro co nejširší počet potencionálních zájemců. A čím větší počet zájemců tím vyšší šance na dobrý prodej.
2. Kvalitní fotografie
Nezapomeňte že první kontakt se zájemcem probíhá očima a první dojem napodruhé neuděláte. Atraktivní a přitom reálné fotografie jsou tak základem prodeje nemovitosti. Zde je profesionální fotograf výhodou, má zkušenosti potřebnou techniku a investice se vám mnohonásobně vrátí.
3. Moderní a poutavá videoprohlídka
Video je fenomén, který zasáhl i realitní trh. Video nabídne zákazníkům reálný pohled na nemovitost a její okolí a hlavně je to marketingový nástroj, který je šiřitelný všemi online způsoby včetně sociálních sítí.
Když jsme u toho šíření internetem, tak nesmíme zapomenou na další bod.
4. Efektivní marketing
Musíte být vidět. VŠUDE VIDĚT! Od inzertních portálů, přes sociální sítě, online vyhledávače, PPC reklamu zacílenou na dané kupující takže je potřebné přemýšlet kdo je vaše cílová skupina, kdo si vaší nemovitost pravděpodobně koupí a nezapomeňte také na reklamu v živém svět okolo nás a prodávané nemovitosti
5. Správně stanovená prodejní cena
Nesmíte ji nastavit nízko ať neproděláte a ani vysoko jinak nikdo nekoupí. Je nutné brát v potaz všechny okolnosti prodeje včetně výhod a nevýhod dané nemovitosti. Lokalita, stav nemovitosti, konkurenční nemovitosti, náklady na chod domácnosti, dispozice a mnoho dalšího aspektů je potřebné vzít v potaz.
6. Připravte se na dotazy potencionálních zájemců
Rozsahy provedených rekonstrukcí, dispozice, rozměry, PENB, náklady na bydlení, vyúčtování, revize atd… Co je možné podložit písemně mějte nachystáno. Pomůže Vám to při rozhodování, je lepší to vědět přesně říct asi jsme měli přeplatky, revizi jsme dělali loni nebo letos no já nevím…To moc důvěryhodně nemusí vyznít…
7. Profesionální a osobní přístup
Každý zájemce je jedinečný, stejně jako vy prodávající a nejde ke každému přistupovat stejně. Někdo kupuje byt na bydlení, jiný na investice. Někdo ekonomicky a účelově, jiný emočně, a tak je potřebné k tomu přistupovat. Vědět o zájemcích základní informace ještě před osobní prohlídkou a být na ně připraveni. Toto je obchodní část celého případu.
8. Dělejte prohlídky jako profesionálové
Na zájemce jste u inzerce udělali dobrý dojem, udržte nebo dokonce zvyšte laťku při osobním setkání. Nalaďte příjemnou atmosféru bez stresu a vyvolejte emoce a touhu ke koupi. Dělejte prohlídky přes den, vyvětrejte ať nemovitost protáhne čerstvý vzduch a uvařte voňavou kávu která byt provoní. Úsměv a ochota je k nezaplacení.
9. Smlouvy jedině s advokátem
To nejdůležitější máte za sebou a bude vás čekat nutná administrativa, aby nemovitost změnila majitele stejně jako peníze na koupi použité najdou nového vlastníka. Tady přece nechce nikdo chybovat. Nechcete přece převést jen část domu nebo část kupní ceny… smlouvy o rezervacích sbsky, kupní smlouvy, návrhy na vklad do katastru, úschovy finančních prostředků, předávací protokoly, zástavní smlouvy pokud bude zájemce kupovat na hypotéku a další věci u který nejen forma ale i postup je velmi důležitý proto aby vše dopadlo v pořádku.
Kolik to vlastně všechno stojí?
Níže vidíte tabulku orientačních cen který vás budou čekat pokud se bavíme o prodejinemovitosti v hodnotě přibližně 1 milionu korun
Jestli váháte, jestli s makléřem nebo sami, zvažte bezstarostnost prodeje, zkušenosti realitního makléře, úsporu vašeho času, jeho již prodané množství nemovitostí oproti vám a fakt, že profesionální makléři prodávají rychleji a za víc než samoprodejci.
A tady je potřebné si říct jak je to s provizemi realitních makléřů?
Níže vvidíte sazebních schválený a doporučený českou komorou realitních kanceláří. Důležité je říci že vždy je vše na dohodě makléře s prodávajícím a na rozsahu poskytnutých například individuálních služeb.
V tomto článku jsme shrnuli ty nejdůležitější základy pro úspěšný prodej nemovitosti. Celý proces prodeje je ale souhra připravených a naplánovaných kroků, bez kterých se při prodeji nemovitosti neobejdete. Je to jako ozubené kolečko v hodinkách. Když bude nějaký zub chybět, nemusí fungovat na 100%, ale třeba na 90... Ale při prodeji nemovitosti to na 90% nestačí? To pak můžete dostat taky 90% skutečně dosažitelné hodnoty...a to u milionové nemovitosti je třeba 100.000,-Kč. Nikdo z nás není všeuměl, ale každý máme svou specializaci a něco umíme. My Vám umíme pomoci s Vaší nemovitostí. A to už od roku 2008 a za tu dobu máme spoustu zkušeností...
Jestli řešíte prodej nemovitosti a chcete si být celým postupem jistí, zavolejte nám na tel. 774 101 334 nebo napište email na [email protected], můžeme vše osobně probrat, a pokud Vám to bude dávat smysl, třeba se domluvíme na spolupráci.