Jak efektivně prodat nemovitost?

29.11.2018 Prodat nemovitost je cesta potřebná širokých loktů a několika dovedností, které vedou k úspěšnému cíli. Jaký je postup při řešení takového prodeje?
  • Před prodejem se potkáme, uděláme analýzu potřeb a nastavíme prodejní a marketingovou strategii
  • Připravíme potřebné dokumenty k prodeji (PENB, revize, pasport neboli půdorysy, předpisy plateb, vyúčtování...)
  • Spočítáme tržní analýzu, na základě které určíme maximální reálnou prodejní cenu
  • Připravíme nemovitost na prodej a provedeme homestaging
  • Nafotíme nemovitost s profesionálním fotografem a díky tomu zrychlíme rychlost celé transakce prodeje
  • Natočíme a zpracujeme moderní videoprohlídku, která nám pomůže zvýšit zájem o Vaši nemovitost
  • Příprava poutavého a prodejního textu k nemovitosti včetně copywritingu
  • Spuštění inzerce na realitních serverech
  • Zveřejnění videoprohlídky na sociálních sítích Facebook, Instagram, Youtube
  • Lokální propagace nemovitosti
  • Spuštění placené reklamy na sociálních sítích, PPC reklamy, Sklikové reklamy, Google Ads reklamy

Tím jsme začali první přípravnou fázi. Druhá je prodejní, zde klienti reagují na Vaši nemovitost

  • Realizaci osobních prohlídek s vaší účastní nebo bez ní
  • Předání důležitých informací při rozhodování o koupi
  • Zpětná vazba pro majitele
  • Možné vyjednávání o ceně, argumentace a vyjednávání o prodejních a nákupních podmínkách
  • Zajištění s případným úvěrováním koupě
  • Předložení návrhů smluv ke koupi (k rezervaci)

Když jsme vybrali vhodného zájemce za co nejvyšší cenu přecházíme k fázi poslední a to administrativní. Někdy je hotová za pár dní, někdy v řádech týdnů i měsíců

  • Zajištění návrhu kupních smluv, návrhu na vklad do katastru nemovitosti a předávacích protokolů
  • Vyjednávání s úvěrující bankou o podmínka financování a zajištění zástav
  • Zajištění úschovy finanční prostředků dle požadavků smluvní stran a bank
  • Finální verze smluv a jejich podpisy
  • Komunikace s katastrálním úřadem, zajištění vkladu smluv a hlídání procesu řízení
  • Výmazy případných zástav prodávajících
  • Kontrola odhlášení trvalých pobytů a sídel firem
  • Předání nemovitosti a dokumentace novému vlastníkovi
  • Převod služeb a energií

Po samotném prodeji jsou tady ještě povinnosti kupujících se kterým v rámci celého servisu pomáháme

  • Zajištění daňových povinností - vypracování znaleckého posudku nebo směrné hodnoty
  • Vypracování daně z nabytí nemovitých věcí
  • Přihlášení k dani z nemovitosti
  • Kontrola při vyúčtování služeb u družstevních podílů

Toto je základních 30 bodů. V praxi vás jich potká mnohem více, protože každý případ je specifický a průměrně je důležitých úkonů okolo 50, ale o tom až na osobní schůzce...

Prodávejte jsou nemovitost efektivně, profesionálně a bez starostí za co nejvyšší možnou cenu!