Jak efektivně prodat nemovitost?
29.11.2018 Prodat nemovitost je cesta potřebná širokých loktů a několika dovedností, které vedou k úspěšnému cíli. Jaký je postup při řešení takového prodeje?
- Před prodejem se potkáme, uděláme analýzu potřeb a nastavíme prodejní a marketingovou strategii
- Připravíme potřebné dokumenty k prodeji (PENB, revize, pasport neboli půdorysy, předpisy plateb, vyúčtování...)
- Spočítáme tržní analýzu, na základě které určíme maximální reálnou prodejní cenu
- Připravíme nemovitost na prodej a provedeme homestaging
- Nafotíme nemovitost s profesionálním fotografem a díky tomu zrychlíme rychlost celé transakce prodeje
- Natočíme a zpracujeme moderní videoprohlídku, která nám pomůže zvýšit zájem o Vaši nemovitost
- Příprava poutavého a prodejního textu k nemovitosti včetně copywritingu
- Spuštění inzerce na realitních serverech
- Zveřejnění videoprohlídky na sociálních sítích Facebook, Instagram, Youtube
- Lokální propagace nemovitosti
- Spuštění placené reklamy na sociálních sítích, PPC reklamy, Sklikové reklamy, Google Ads reklamy
Tím jsme začali první přípravnou fázi. Druhá je prodejní, zde klienti reagují na Vaši nemovitost
- Realizaci osobních prohlídek s vaší účastní nebo bez ní
- Předání důležitých informací při rozhodování o koupi
- Zpětná vazba pro majitele
- Možné vyjednávání o ceně, argumentace a vyjednávání o prodejních a nákupních podmínkách
- Zajištění s případným úvěrováním koupě
- Předložení návrhů smluv ke koupi (k rezervaci)
Když jsme vybrali vhodného zájemce za co nejvyšší cenu přecházíme k fázi poslední a to administrativní. Někdy je hotová za pár dní, někdy v řádech týdnů i měsíců
- Zajištění návrhu kupních smluv, návrhu na vklad do katastru nemovitosti a předávacích protokolů
- Vyjednávání s úvěrující bankou o podmínka financování a zajištění zástav
- Zajištění úschovy finanční prostředků dle požadavků smluvní stran a bank
- Finální verze smluv a jejich podpisy
- Komunikace s katastrálním úřadem, zajištění vkladu smluv a hlídání procesu řízení
- Výmazy případných zástav prodávajících
- Kontrola odhlášení trvalých pobytů a sídel firem
- Předání nemovitosti a dokumentace novému vlastníkovi
- Převod služeb a energií
Po samotném prodeji jsou tady ještě povinnosti kupujících se kterým v rámci celého servisu pomáháme
- Zajištění daňových povinností - vypracování znaleckého posudku nebo směrné hodnoty
- Vypracování daně z nabytí nemovitých věcí
- Přihlášení k dani z nemovitosti
- Kontrola při vyúčtování služeb u družstevních podílů
Toto je základních 30 bodů. V praxi vás jich potká mnohem více, protože každý případ je specifický a průměrně je důležitých úkonů okolo 50, ale o tom až na osobní schůzce...
Prodávejte jsou nemovitost efektivně, profesionálně a bez starostí za co nejvyšší možnou cenu!